KĀ NEIEKULTIES LIELOS PARĀDOS?
Parādu atgūšana notiek ar parādu piedziņas firmas starpniecību. Gan kreditori, gan debitori var saņemt dažāda veida juridiskās konsultācijas par parādu atgūšanas procesu. Parāda atgūšanas process ir juridiski korekts un notiek likumu ietvaros, tādēļ klientiem ir pieejamas dažādas opcijas. Gan parāda ārpus tiesas atgūšana, kas saukta par inkaso, gan parāda pirkšana (cesija) ir populārākie veidi, kā parādu piedziņas kompānijas atgūst finanšu līdzekļus. Parādniekam par parāda esamību tiek paziņots rakstiskā vēstulē ar aicinājumu labprātīgi veikt saistību izpildi. Likumā noteiktā norma paredz, ka parāda vēstules saņēmējam ir tiesības 21 dienas laikā apstrīdēt lēmumu un par to ziņot parādu piedziņas kompānijai. Daudzi uzskata, ka parādu piedziņas uzņēmumi nav parādniekiem draudzīgi, taču tā nav, jo darbs ar klientiem notiek abos virzienos.
KĀ ATŠĶIRAS PARĀDU ATGŪŠANAS PROCESI?
Gan juridiskas, gan arī privātpersonas bieži izmanto parādu piedziņas pakalpojumu sniedzēju piedāvājumu. Ir dažādi veidi, kā var veidoties parāds un viens no populārākajiem ir neatmaksātas kredītsaistības, taču tas var notikt neapmaksātu rēķinu vai uz nomaksas pirktu preču maksājumu grafika neievērošanas gadījumos(vairāk informācijas skatīt te – inkaso). Parādu piedziņas pakalpojumi, lai arī biežāk tiek izmantoti kā juridisku personu veids naudas atgūšanai, to var izmantot arī fiziskas personas. Kreditori un parādu piedziņas pakalpoju sniedzēji, parādniekus iekļauj melnajā sarakstā, kas signalizē citiem komersantiem par klienta iespējām uz godīgu sadarbību.
KĀ PARĀDI TIEK ATGŪTI?
Parāda ārpus tiesas atgūšana ir populārākais veids, kā tiek kārtota parādu atmaksa. Otrs izplatītākais ir cesija, jeb parāda pirkšana. Tas tiek izmantots gadījumos, kad parāda atgūšana var būt ilgstoša, attiecīgi parādu piedzinējs iegādājas debitora portfeli, jeb vienkāršākiem vārdiem sakot – nopērk parādu, tādējādi kreditoram sedzot parāda radušos zaudējumus. Parāda atgūšana ir iespējama visu Baltijas valstu iedzīvotājiem. Informatīvo vēstuļu, telefona zvanu un citu parāda atgūšanas procesa sastāvdaļu uzraudzīšana ir parādu piedziņas uzņēmuma kompetencē. Visi procesā iesaistītie ir ieinteresēti darījuma veiksmīgai norisei.